למה YKK?


אם אי פעם הסתכלתם מקרוב על הריצ`רצ`ים בג`ינס, בסופטשל או בתרמיל שלכם, מן הסתם שמתם לב לאותיות "YKK" שמוטבעות על הרוכסן. אם לא בכולם- אז ברובם בטוח. יש רוכסנים כאלה כמעט בכל תעשיה- מבגדים, למעילים, ועד למוצ`ילות ואוהלים.
הריצ`רץ` הוא מסוג הדברים האלה- כמו למשל אופניים- שנראה שהיו צריכים לקרות בשלב הרבה יותר מוקדם של ההיסטוריה. כמה מסובך זה לחבר שני גלגלים, שני פדלים, ושרשרת? או לישר זה מול זה שני שורות של שיני מתכת, ולחבר אותם ביחד? אין כאן מדע טילים או פיזיקה גרעינית.
ובכל זאת, האופניים המודרניות לא הופיעו עד שנות ה80 המאוחרות, והריצ`רץ` לא נהיה ריצ`רץ` עד שנת 1917 (כשאז נרשם עליו פטנט על ידי מהגר שוודי בניו ג`רזי). הטכנולוגיה המתוחכמת של להרכיב שרשרת אופניים שעובדת, או רוכסן שנסגר חלק ולא מתפרק, היו פשוט מתקדמים מידי לאותה תקופה, כנראה.
אבל עדיין, לא הכל חלק. כיום, אחרי שהרוכסן כבר מסתובב פה מאה שנה, הייתם חושבים שדבר כל כך פשוט כבר מזמן היה מושלם- והופך להיות משהו שניתן לסמוך עליו ב100%.
אבל זה לא קרה.
עדיין יש טונות של רוכסנים באיכות זוועה שמסתובבים כאן.
שיניים שנשברות.
הרוכסן עצמו נשבר, נקרע או סתם יוצא מהברזל.
שיניים שלא מתאימות אחת לשניה.
רוכסן שנתקע בבגד ומסרב לזוז.
מכירים את זה, לא?
ריצ`רץ` שבור, שלא מוכן להיסגר

או שנשבר החלק ממתכת שמושך את הרוכסן. קרה לכם?

רוכסן אחד שבור, יכול לשבור ולהרוס לגמרי פריט שלם. בתחום התרמילים, תנסו לדמיין איך תשתמשו בתרמיל שלכם, אם הריצ`רץ` של התא המרכזי ישבר.
לא נעים, נכון?

אבל בכל זאת, איכות גבוהה זה חובה לכל מוצר. מה אפשר לעשות?

כבר כמה עשורים, מותגים רבים, שלא יכולים לקחת את הסיכון על איכות גרועה- פונים ליצרן אחד ויחיד. YKK, יצרן הריצ`רצ`ים היפני החייתי, מכינים פחות או יותר חצי מכל הרוכסנים בעולם. יותר מ2 מיליון קילומטר של רוכסנים בשנה! (זה אומר שהרוכסנים שהם מייצרים יכולים להקיף את כדור הארץ יותר מ50 פעמים!). שלושת האותיות הללו נמצאות בכל מקום- אין ספק שנתקלתם בהם בזמן שסגרתם את הסופטשל או המוצ`ילה שלכם.
איך YKK הצליחו לשלוט ביד רמה בתחום הרוכסנים בעולם?
הכניסה למפעלי YKK באינדונזיה
המותג הוקם על ידי ידאו יושידה ( Tadao Yoshida) בטוקיו ב1934. YKK הם ראשי תיבות של Yoshida Kogyo Kabushikikaisha (בתרגום חופשי- יושידה חברה בע"מ). יושידה הצעיר היה יזם שבנה ועיצב בעצמו את המכונות ליצור הרוכסנים, כשלא היה מרוצה מהליך היצור המקובל אז. אחד אחד, יושידה הכניס את כל שלבי היצור לתוך המפעל שלו- הם מכינים את הפלסטיק והמתכת בעצמם, טווים וצובעים את החוטים, וכמובן בונים לבד את המכונות שלהם (שמוסתרים כמובן מהמתחרים).
YKK אפילו מכינים בעצם את הקופסאות שהם שולחים את ערימות הרוכסנים שלהם ללקוחות! בכלל שכל חלק מתהליך היצור קורה תחת קורת גג אחת, במפעלי YKK- החברה יכולה לוודא שהאיכות מצויינת, וליצר ברמה גבוהה ובמהירות. (ברעידת האדמה שהיתה ביפן לפני כמה שנים, הרבה ספקים יפנים הפסיקו ליצר ונפגעו… YKK המשיכו לעבוד כמו שעון).
יושידה מאמין ב"מעגל טוב הלב". הוא מאמין שאף אחד לא יכול להצליח, אם השותפים שלו לא מצליחים גם כן. בתכל`ס, זה מתבטא בכך שYKK מייצרים משפרים עוד ועוד את האיכות שלהם, בלי לחפף, ועושים את זה במחירים תחרותיים. התוצאה היא מדהימה- YKK מייצרים רוכסנים מדהימים שניתן לסמוך עליהם, שולחים אותם בלי עיכובים, ולא שוחטים במחיר. המצב בשוק הרוכסנים הוא שאי אפשר לפשל כשהולכים על YKK.
לוגו החברה YKK. נעים להכיר.
"היו לנו בעיות איכות בעבר, כשהשתמשנו ברוכסנים זולים יותר", אומרת טרינה, מעצבת בגדי ים לנשים. "עכשיו אנחנו נשארים רק עם YKK. כשלקוח קונה מוצר ב700 שקל, כדאי שהוא יקבל רוכסן איכותי. הלקוח יאשים אותך אם הרוכסן יהרס- ולא את חברת הרוכסנים, למרות ששם קרתה התקלה".
יש אלפי יצרנים של רוכסנים בסין. הם אולי טיפה זולים יותר, או שמוכנים לעשות עבודות מזדמנות. הרבה יצרנים מתפתים ללכת עם מותגים אחרים מאשר YKK… אבל זאת ברוב המקרים טעות רצינית. תשאלו כל מקצוען בתחום ציוד הטיולים- והוא יגיד לכם שעל YKK לא מתפשרים.
הרבה אנשים לא יודעים מה לחפש כשהם באים לקנות תרמיל. לצערינו, נתקלנו הרבה יותר מידי פעמים במותגים מפורסמים ומכובדים, שמתפתים לחפף בתחום הזה. הרבה מותגים בונים על זה שהשם שלהם מכובד ומפורסם, ומוכרים ללקוחות דברים באיכות קצת פחות טובה.
לפני שאתם קונים מוצ`ילה או תרמיל, או גם כל פריט של ציוד טיולים- תבדקו את זה טוב, ותוודאו שלא חוסכים עליכם.
דבר נוסף שקשה לשים לב אליו, הוא גודל הרוכסן. לפעמים, לא מספיק שרוכסן הוא של חברת YKK… הגודל גם קובע.
למשל, בפתח המרכזי של התרמיל, איזה רוכסן תרצו לשים? את הכי גדול חזק כמובן!
שוב, גם כאן, נתקלנו ביותר מידי מותגים מכובדים ומפורסמים שמנצלים את השם הטוב שלהם, ומורידים באיכות… הם
אמנם משתמשים ברוכסן של YKK, אבל במידה קטנה. זה לא מספיק! גדול יותר=חזק יותר, ואתם לא רוצים להתסבך עם זה. אם ריצ`רץ` נקרע- התרמיל לא שווה כלום.
בהמשך המאמר נסביר לכם איך יודעים מהו הגודל של הרוכסן, ואיזה גודל כדאי.

אז איך יודעים עם ריצ`רץ` הוא YKK?

זה די קל. תסתכלו שניה על הרוכסן… רואים את האותיות YKK האלה? הנה, די פשוט.
רואים את האותיות YKK מוטבעות בברזל?
זה מעיד על שימוש ברוכסנים של YKK.
(במזרח אפשר לקנות זיופים של מעילים וסופטשלים, ואז יהיה רוכסנים מזוייפים שמוטבעים עליהם גם YKK. תיזהרו מזה! בשביל להבחין בזיופים צריך עין מאוד חדה שמכירה את המותג, ובעיקר להרגיש את איכות הרוכסן כשפותחים וסוגרים את הרוכסן. אנחנו ממליצים להתרחק מזיופים!)
לפעמים חברה משתמשת ברצועות אחרות במקום הברזל, כמו למשל בתמונה כאן:
 
ואז איך אפשר לוודא שזה עדיין YKK?
הכיתוב של YKK מופיע גם מבפנים, על הברזל עצמו. תהפכו את הרוכסן ותראו מה כתוב עליו מבפנים. ככה זה אמור להיראות:
אתם תופתעו לגלות כמה מותגים גדולים שסמכתם עליהם, ופתאום תתאכזבו מהרוכסנים שלהם…
בנוסף, 95% מהמותגים הישראלים הם מותגי LOW COST ולא משתמשים בYKK. (אנחנו לא ביניהם כמובן!)

עכשיו, אחרי שראינו שרוכסן הוא YKK… איך יודעים איזה גודל הוא?

כמו שבדקתם את הרוכסן מבפנים, תוכלו גם לראות את המידה כתובה שם. הנה למשל רוכסן של מידה 10, ולידו מידה 8 ומידה 5. רואים את ההבדל בגודל?
 
רואים את המספרים?
תחשבו בעצמיכם, איפה כדאי שיהיה רוכסנים גדולים יותר. אצלנו בתרמילים, החלטנו לשים ב2 הפתחים הגדולים של התרמיל מידה 10. אנחנו לא רוצים שתמצאו את עצמיכם תקועים באמצע איזה טרק עם ריצ`רץ` שבור.

לסיכום,

בפעם הבאה שאתם בוחנים תרמיל, או כל ציוד קמפינג- שימו לב טוב לרוכסנים. זה פריט קטן שנראה חסר חשיבות, אבל רוכסן פגום יכול להפוך טיול מהנה לבאסה של טיול.

אנחנו משקיעים שעות רבות של מחקר ופיתוח בתרמילים והמוצ`ילות שלנו, ובחרנו את הטוב ביותר בשבילכם. לחצו כאן כדי לראות את התרמילים.

הרשמו לעדכונים

Please wait...

תודה! מייל בדרך אליך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *