טיול אחרי צבא: 11 טיפים שיחסכו לכם כסף בטיול הגדול לחו"ל


קיבלתם החלטה גדולה ואתם מתכוונים לצאת לטיול גדול אחרי צבא, לתקופה ארוכה- כל הכבוד!

שמתם בצד סכום כסף לטיול שאמור להספיק לכל השהות שלכם בחו"ל, וכולל טיסות, מלונות, אוכל ובזבוזים. כשמדובר בטיולים ארוכים קל מאוד לאבד את עצמנו בתקציב וכשחוזרים לארץ מבינים שחרגנו בהרבה מהמתוכנן.
קבלו כמה טיפים קריטיים שיעזרו לכם לא לחרוג מהתקציב ואולי אפילו לחסוך כסף בטיול הגדול אחרי הצבא:

סיגרו כרטיסי טיסה מראש

 

טרמפ עם מטוס
חשוב לסגור כרטיסים כמה שיותר מוקדם

ככל שתסגרו את כרטיס הטיסה לפני המועד המתוכנן כך סביר להניח שהוא יעלה פחות. ישנם המון יעדים שניתן להגיע בטיסה ישירה וניתן להגיע דרך קונקשיין, עשו חשבון אם הפרש המחירים משתלם לכם מבחינת זמן וכסף.

שימו לב- כשמזמינים טיסה כדאי מאוד להיכנס לדפדפן במצב גלישה בסתר (Incognito). חברות התעופה מבינות שאתם מבקרים באתר מס` פעמים, ולכן מעלות את המחיר. הזמנה במצב גלישה בסתר תמנע תשלום מיותר.

כדי להיכנס למצב גלישה בסתר בגוגל כרום, תלחצו על השלוש נקודות שבפינה השמאלית למעלה, ואז תלחצו על "חלון גלישה בסתר חדש", או שפשוט תלחצו Control + Shift + N. ככה זה נראה:

מצב גלישה בסתר

קבעו לינה רק ללילה הראשון

גסט האוס ממוצע בהודו
גסט האוס ממוצע בהודו

לפני הגעה ליעד חדש, קבעו מלון/גסטהאוס רק ללילה הראשון. אתם צריכים מקום ידוע מראש שאליו תוכלו להגיע ברוגע מיד כשתנחתו. מעבר ללילה הראשון- בדרך כלל לא כדאי לסגור מקומות לינה מראש. צאו לסיבוב באיזור ובידקו האם אתם יכולים לעבור למלון יותר זול. בדרך כלל במקומות פחות מפותחים נמצאים הרבה גסטהאוסים והוסטלים שלא מופיעות באתרי המלונות הידועים ולכן מומלץ לעשות סיור לפני סגירה דרך אתר אינטרנט- מה גם כנראה שתוכלו להשיג מחיר טוב יותר דרך המלון ולא האתר. אם אתם מתכוונים לשהות שם למשך תקופה ארוכה, אל תתביישו לבקש הנחה, זה לא יכול להזיק.

ללילה הראשון מומלץ לסגור מלון דרך Booking / Agoda / TripAdvisor, בשביל השקט הנפשי.

בידקו לפני סגירת אטרקציות

ראפטינג במזרח
אטרקציות יש בשפע

יש המון אטרקציות שניתן לסגור דרך המון סוכנים עם מחירים שונים, תבדקו מה כל חבילה מציעה ותשאלו אנשים אחרים שעשו את אותה האטרקציה. הרבה פעמים אחרי "סקר שוק" קצר תוכלו להוזיל את המחיר משמעותית. בנוסף, אם האטרקציה פופולארית, בטוח שיהיו עוד אנשים שישמחו לעשות אותה, ומחיר קבוצתי הוא תמיד יותר משתלם.

בחלק מהמקומות יצא לישראלים שם של אנשי משא ומתן קשוחים- ויהיו מקומות שיתנו לכם הנחה רק כי אתם ישראלים. בכל מקרה- שווה להתמקח! יום לפני שאתם מתכננים לעשות אטרקציה כלשהי, כדאי לעשות חיפוש קצר בגוגל ובקבוצות פייסבוק רלוונטיות. תוכלו למצוא הרבה מידע מועיל ודילים טובים!

הסתכלו סביב ותהנו

לא בכל מקום שאליו תגיעו תהיו חייבים להוציא כסף על אטרקציות. לפעמים להכיר אנשים, לטייל בעיר או בחוף וללמוד את התרבות יכולו לעלות על כל אטרקציה בתשלום. אל תמהרו לשפוך כסף על אטרקציות תיירותיות ונסו לחוות את המקום מנקודת מבטם של המקומיים.

 

סיור בשוק מקומי בויאטנם הויאן
סיור בשווקים המקומיים, ברגל. חוסך כסף ומעניין פי 2

אטרקציה מהנה וזולה היא להשכיר אופניים ולצאת להסתובב בעיר. אתם תצאו בזול יותר, וגם יצא לכם לראות את הסביבה בצורה אותנטית, ולהגיע למקומות שרוב התיירים לא מגיעים אליהם.

חסכו בציוד שלכם

זה לא סוד שציוד הטיולים שלכם הוא גם יקר. מוצ`ילה, תיק יום, ביגוד טרמי, פליז איכותי, נעלי הליכה טובות, מקלות הליכה, אולרים, והרשימה רק גדלה וגדלה. כל פריט כזה יכול לעלות אלפי שקלים, ולא בטוח שההוצאה הזאת הכרחית. תחשבו טוב לפני שאתם מתפתים לקנות את האולר-פנס-מצית-מצנח הזה, או את התרמיל המיוחד הזה שמתקפל לגודל של בסילי גריל. הרבה פעמים לא צריך את כל הגאג`טים היקרים האלו, וציוד בסיסי יספיק בהחלט.

(ידעתם שמגבת אולטרה קלה מבד מיקרו פייבר עשוי מאותו חומר כמו סמרטוט הרצפה הזה? לא תמיד המחיר משקף את עלות המוצר המקורית)

מצד שני, יש דברים שלא כדאי לחסוך בהם. בפריטים הקריטיים של הציוד- כמו מוצ`ילה, תיק יום או נעליים- לא כדאי להתפשר, וכדאי לקנות באיכות טובה. כאן תוכלו למצוא דוגמא טובה לתרמיל מעולה. השורה התחתונה היא שלא כדאי להתפשר, אלא לקנות ציוד איכותי- אבל כמובן לעשות סקר שוק מקיף, ולבחון טוב טוב את כל האופציות. כנסו לזאפ ותשוו מחירים, תעשו חיפוש בגוגל של חנויות ציוד וכד`. יש באינטרנט שפע של הזדמנויות ומחירים טובים, שלא תמצאו בסניפים פיזיים של חנויות ציוד. (למשל- החנות הזאת מוכרת רק אונליין, כדאי לבדוק לפני שקונים משהו אחר). אתם רוצים ציוד באיכות הכי גבוהה- אבל לקבל אותו במחיר הכי טוב שתוכלו.

למדריך האולטימטיבי לבחירת תרמיל, איך בוחרים, איזה מוצ`ילה כדאי, ועוד ים מידע שיעזור לכם להחליט איזה תרמיל כדאי לכם לקנות- לחצו כאן עכשיו.

(באותו נושא: לחצו כאן וגלו מה גורם לציוד טיולים בארץ להיות כל כך יקר)

נסו את האוכל המקומי

אוכל מקומי במזרח
האוכל המקומי מספק חוויה מיוחדת, והוא בדרך כלל זול במיוחד

ככל שתוכלו במסעדות מקומיות כך האוכל יהיה יותר זול. שימו לב שמחירי האוכל משתנים בהתאם למיקומה של המסעדה. מסעדה שתהיה במרכז העיר תמכור מנות במחירים יקרים יותר ממסעדה שנמצאת בשכונות העיר.

באופן מפתיע, בשונה מהארץ- המחירים של המצרכים הבודדים הוא יקר יותר מאשר הארוחה השלמה. זה סיטואציית WIN WIN – אתם מקבלים אוכל זול יותר, טעים יותר, ומהיר יותר. חלום!
אתם מרוויחים ארוחה זולה, וגם חוויה אותנטית של ארוחה עם המקומיים.

השתמשו בתחבורת ציבורית

אוטובוס טיפוסי בהודו.
אוטובוס טיפוסי בהודו. תהנו!

בדקו האם אפשר לנסוע אל היעד שלכם באוטובוס או מונית גדולה עם עוד אנשים בכדי לחסוך את הכסף למונית. שימו לב שגם באוטובוסים- בהרבה ערים ראשיות יש אוטובוסים לתיירים ואוטובוסים למקומיים, בהפרשי מחירים גדולים מאוד.

אתר מעולה שבו תוכלו לבדוק מראש את התחבורה המומלצת הוא WikiTravel. יש באתר הזה הכל- ובתוכו גם המלצות כל אמצעי תחבורה זולים וטובים.

משכו כסף בחכמה

כספומט בהודו
כספומט בהודו

הרבה כספומטים לוקחים עמלה עבור הוצאת הכסף, חשבו כמה כסף תצטרכו לטווח הרחוק ולא הקרוב כך שתוכלו לצמצם העמלות ההוצאה ככל האפשר. ככל שתהיו באיזור יותר מרכזי כך תמצאו יותר כספומטים שונים בעלי עמלות שונות. שאלו את המקומיים איזה הכי משתלם.

בנוסף, יש המון מקומות שישמחו לקבל דולר\יורו יותר מאשר את הכסף המקומי- לא תמיד חייב להחליף את הכסף ולשלם עמלות.

עשו רשימת מתנות

מתנות!
מתנות!

בדרך כלל אנחנו איננו חוזרים לעולם בידיים ריקות, ולכן עדיף לעשות רשימה מסודרת של אנשים שתרצו לקנות להם מזכרות. לא כל המזכרות חייבות להירכש בשבוע הראשון של הטיול- חכו ליעד זול עם שווקים לתיירים והחליטו מראש על תקציב המתנות.

קנו סים מקומי

כרטיסי סים
כרטיסי סים הם זולים ויעילים

אמנם בעצה הזאת אנחנו אומרים לכם להוציא כסף, אך ההוצאה הזאת תחסוך לכם הרבה כסף בעתיד. חיפוש קצת באינטרנט יכול לחסוך לכם מדריכים מקומיים, מוניות, ולמצוא לכם אטרקציות חינמיות מרכזיות. לא בכל מקום יש וויפי לכן עדיף להיערך בהתאם ולקנות סים על מנת לחסוך הרבה כאבי ראש.

אל תעשו חבילת שיחות בין לאומיות! הסים יספיק לכם לכל מה שתצטרכו במדינה שאליה תטיילו- ושיחות בינלאומיות אפשר לעשות דרך הוואסטאפ בחינם! החבילות האלה יקרות ולא יעילות.

שימרו על הכסף שלכם!

זהירות כייסים
במקומות עמוסים באנשים תפתחו 7 עיניים!

הזהרו מכייסים ברחובות, שימו את הכסף תמיד עליכם בכיס פנימי או פאוץ`. אל תלכו לחוף הים, לשוק , מסיבות או מקומות הומים אדם עם סכומים גדולים. כדאי לכם לחפש מראש מלון עם כספת (יש גם גסטהאוסים עם האופציה הזו, למרות שלא היינו סומכים על זה בחלק מהמקומות) ואם לא, תסתירו את הכסף והחפצים היקרים ללבכם במקום טוב.

בנוסף, חלק מהמטיילים משאירים בחדר המלון ארנק "מזויף", ריק מכסף, כך שאם גנב יחפש ארנק, הוא ימצא את המזוייף ויסתלק מהמקום.

טיול נעים מצוות One House!

הרשמו לעדכונים

Please wait...

תודה! מייל בדרך אליך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *