המדריך לקנייה נכונה של נעליי טיולים


נעליים, הרבה סוגים, הרבה חברות והרבה דגמים. במאמר הזה לא ניגע בנעליים אלא נעסוק באיך יוצאים עם נעל המותאמת לכף הרגל שלך. יש הרבה נעליים בשוק היד שנייה בדיוק מהסיבה הזאת, אנשים נכנסו לחנות, קנו בהמלצת המוכר מבלי להבין שיש דברים שצריך לדעת מראש. זכרו – התפקיד של המוכר הוא להוציא אתכם עם נעליים ולא לייעץ לכם מה מתאים ומה לא.

 

איך קונים נעליים נכון:

הרוב חושבים שקניית נעלים זה זה דבר פשוט, בסך הכל להגיע לחנות, למדוד, לשלם ולצאת, אך זאת בעיה מייסודה. בטח שמעתם לא מעט ואף אמרתם בעצמכם “לא נדע אם זה נוח כל עוד לא צעדנו איתן יום שלם” אז המשפט הזה הוא רק בחלקו נכון. העניין הוא שהרגל משתנה במאמץ ולא תמיד מבינים את כל המשמעויות לעניין. לכן הרכבנו לכם בוואן האוס רשימה איך מבצעים את הקניה בצורה נכונה. לגבי החלק שנכון במשפט, נדבר עליו בהמשך המאמר.

פרט קטן וחשוב אחרון לפני המאמר, נעליים, כמו כל פרטי הלבוש שאנו לובשים, אין להן תקן אחיד בעולם. כלומר כל יצרן קובע בעצמו את מס’ המידה ולכן לא תמיד כל נעל שמתאימה לך היא תמיד באותה המידה שאתם רגילים אליה ואפילו המידות יכולות להשתנות מדגם לדגם באותו היצרן.

עכשיו כשאנו יודעים את הדברים האלו נתחיל.

לפני הכל

צריך לקבוע את ייעוד הטיול, כלומר השימוש העיקרי של הנעליים. בגדול ארבעה סוגי נעליים, נעל אופנתית, שלא נדבר עליה; נעל ספורט, שתפקידה לשכך זעזועים בצורה אופטימלית עם גפה רכה ונושמת שנועדה לאימוני ספורט אורבניים וחסרונה שהיא לא עמידה ולא נועדה למשקל כבד; נעלי הרים, גפה קשיחה שנועדה לתמוך ברגל ולספוג זעזועים במשקל כבד ולהיות קשיחה, החיסרון בה שהיא קשיחה מאוד, פחות נושמת ומגושמת. לכן, העולם עובר לציוד חכם שהוא יותר קל – אז בזמן האחרון נכנס פן רביעי, נעלי ריצת שטח שזה שילוב של בין נעל ספורט לנעלי הרים, כלומר מצד אחד ספיגת זעזועים יותר טובה ומצד שני גפה קשיחה, כמובן שזה נמצא ברמה של האמצע בין נעל ספורט ולנעלי הרים בנוחות בקשיחות ובעמידות.

בחירת דגם נעליים

לאחר שהבנו את הייעוד של הטיול עכשיו נבדוק ברשת את האופציות שיש. כלומר יכולה להיות נעל מצוינת אך בתאריכי ייצור מסוימים היא התפרקה, וכמובן שיש חברות פחות או יותר מומלצות, נעל רחבה או צרה. לכן חשוב להגיע לחנות מוכנים בידע הזה שלא ניפול ונקנה משהו שלא מתאים.

הדברים שלפני ההגעה לחנות

עכשיו שהחלטנו מה אנו רוצים ושנייה לפני שרצים לחנות למדוד, נקצוץ ציפורניים, למה זה חשוב? לא רק לפני קנייה אלא גם בטיול עצמו חשוב ביותר, ברגע שיש ציפורן ארוכה במקצת, היא פוגעת בנעל ובמיידי מחזירה אימפקט ישירות לתוך הרגל והבשר, אומנם בהתחלה לא נרגיש זאת בהכרח, אך לאורך זמן ובמאמץ זה יתחיל לכאוב מאוד ועלול להרוס את הטיול, ולרוב בחנות נרגיש שמשהו מציק ולא נבין מה בדיוק.

אז קצצנו ציפורניים, עכשיו נשאר רק להגיע לחנות אחרי יום עבודה שרובו הייתם על הרגליים, נחזור לאמרה שהוזכרה בתחילת המאמר “לא נדע אם זה נוח כל עוד שלא צעדנו איתה יום שלם” וזה בדיוק העניין, הגפיים שלנו מתרחבים בזמן מאמץ, וכפות הרגליים שלנו עשויות לגדול עד כמידה וחצי יותר ממנוחה, לכן רוב האנשים שלא מודעים לזה, רק אחרי מאמץ הם יכולים לדעת אם הנעל הייתה באמת מתאימה להם או שלא.

גרביים! מה קשור גרביים עכשיו? לגרביים יש סוגים שונים ועוביים שונים שמשפיעים על הצפיפות והנוחות של הרגל בתוך הנעל – תמיד מומלץ להגיע עם הגרביים שאתם בד"כ תלכו איתם בטיול עם הנעליים. אם אין לכם גרביים לטיולים, זה הזמן לקנות.

אז מה עושים בחנות?

עכשיו שאנחנו בחנות, ננעל את הנעל ונבדוק את העמידה שלנו שצריכה להיות יציבה וישרה, שתנועת ההליכה זורמת ונכונה ושיש מספיק מרווח מקצה הנעל לאצבעות הרגל (כס”מ וחצי). ולא להזניח שום דבר שמציק, ולו הכי קטן. בזמן מאמץ ופעילות אתגרית, הגוף סובל, כלומר נכנס לסטרס (לחץ), בזמן זה הדברים שהיו קטנים והציקו, הגוף מתחיל להרגיש אותם עוד יותר ודבר כזה יכול להרוס את כל חווית הטיול שלכם.

תתחדשו!

אך לפני הטיול הגדול חייבים ללכת איתה, לבצע תקופת הסתגלות קצרה, זכרו, גם הרגל וגם הגפה צריכים להתרגל אחת לשנייה לפני שתהיה התאמה מושלמת.

לסיכום

זוכרים את המשפט “לא נדע אם זה נוח כל עוד שלא צעדנו איתם יום שלם” שאמרנו שנדבר עליו בהמשך? אז זה בדיוק העניין, לא תמיד הנעל עם סולייה איכותית או הנעל עצמה איכותית (ביקורות ברשת) או שמתאימה לטיול שלנו ולכן נוצרות כל הבעיות שמתגלות רק בדרך, לכן אם עשיתם את כל מה שדיברנו עליו בצורה הנכונה, הפחתתם בצורה משמעותית ועד אפסית את הסיכוי למצב שהיא לא תהיה לכם טובה.

ונסכם בסד"פ (סדר פעולות) –

  • קביעת יעד
  • בדיקת דגמים ואיכות
  • ציפורנים – גרביים – מאמץ קל
  • מדידה
  • קניה

תתחדשו!

 

 

 הינו מותג יוקרה ישראלי חדש ומתפתח לתרמילים וציוד טיולים, אנו משקיעים המון ידע ותכנון בכל מוצר שאנו מפתחים ומייצרים על מנת שתוכלו ליהנות ממנו.

הרשמו לעדכונים

Please wait...

תודה! מייל בדרך אליך

One thought on “המדריך לקנייה נכונה של נעליי טיולים

  1. עופר הרצוג אומר:

    א פרופו נעליים, אני כבר הרבה שנים עם נעלים של נעלי עינת. לא מוצאים אותן בחנויות למטייל אבל הנעליים מצויינות וזולות יחסית. כדאי לפרגן להם (ולי ממש אין אינטרס בדבר). למצוא בנעלי הקיבוצים אזור התעשיה של עמק חפר. זה גם קרוב לזכרון יעקב…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *