כל הדברים לדעת לפני שאורזים תיק


*לפני שמתחילים להעמיס*

  1. כיוונון מערכת הגב אליך (אם לא כיווננת עדיין, לחץ פה)
  2. להבין את אופי הטיול
  3. להעמיס בצורה אופטימאלית (ראה בהמשך)

איזה ציוד וכמה כדאי להעמיס?

לא משנה מה ציוד שלך, יש להעמיסו בצורה הנכונה על מנת למקסם את יכולת העברת המשקלים מהתיק אליך. וכמובן להתאים את מערכת הגב אליכם.
בשביל לדעת מה לקחת, צריך להבין את אופי הטיול ולחשב נכון את מה שצריך. לכל טיול יש אופי משלו, צרכים משלו, ציוד ומשקל משלו. רצוי תמיד לזכור שציוד ספייר עדיף אבל לא יותר מידי ספייר.
תזכרו, יש טיולים שאתם מתכוונים לקנות ציוד נוסף או מתנות אז יש להשאיר מראש מקום לציוד זה. למשל, במקרה שמתכוונים לקנות ביגוד, אז כדאי לחשב שהביגוד מהבית יספיק לכם עד לקניה של הביגוד החדש. אוכל ומים, לתכנן איכן ניתן לקנות\למלא מחדש את המלאיים *זכרו לבדוק תמיד מראש ולא להסתמך על מקורות לא אמינים או ישנים.
עדיפות לציוד טכני קל וקומפקטי המאפשר שימושים מרובים, למשל מכנס טיולים מתפרק (במקום קצר וארוך), חולצה מנדפת מבד קל (המאפשרת שימוש חוזר לאחר שטיפה קלה) ומעיל פוך (ולא פליז ענק)
.

איך אורזים את התרמיל?

באריזה נכונה, ישנם 4 עקרונות מרכזיים:
1.ציוד כבד אורזים קרוב לגב  2.לאזן ככל האפשר את הציוד  3.ציוד נחוץ קרוב לפתחים לנגישות  4. ציוד כבד במרכז המסה של התיק – לפי תרשים.
בעיקרון, ככל הציוד יותר קרוב לגב- ככה המשקל שלו יתמך יותר ע"י מערכת הגב, ולכם יהיה יותר קל לסחוב אותו. ציוד כבד שימוקם רחוק מהגב, יגרום "למשוך" אתכם אחורה, יטלטל אתכם, ויוציא אתכם מאיזון.

את הציוד הכבד יותר למשל מים, אוכל, ביגוד ואפילו אוהל (או חלק ממנו) יש למקמו צמוד ובמרכז הגב. בחלקים החיצוניים של התרמיל וב"כובע" העליון, מומלץ על פריטים פחות כבדים ויותר נגישים כדוגמת פנס, ערכת עזרה ראשונה וכיו"ב. בחלקו התחתון מומלץ על ציוד קליל כמו שק"ש. במותניים רצוי על חטיפי אנרגיה וציוד שנצטרך בהליכה, למשל סלולארי או מצלמה קטנה.

ישנם בשוק תרמילים שחסכו בתאי האיחסון ונגישות על מנת לחסוך בעלויות ייצור ואז תוכלו להיתקל באי סדר של התיק, אך בוואן האוס החלטנו על נגישות ונוחות להפעלה כי מי רוצה בטיול להתחיל לחפש את הדברים החשובים? לכן ישנם כיסים נוחים בצדדים למשל לכפפות, תא חיצוני גדול עם אירגונית ותא חיצוני לשליפה מהירה ולביגוד רטוב, ובכובע 2 תאי רשת נוחים לציוד קטן ונגיש ואף לחירום שלא התבלגן לכם עם שאר הדברים בכובע. כמובן שהתא המרכזי עם 3 פתחים גדולים להגעה לכל הציוד.

תמיד חשוב להדק את כל הרצועות מבחוץ, כך גם שומרים על התרמיל וגם נוח יותר. חשוב מאוד להצניע רצועות על מנת שלא יסתבכו או יתקעו בכל מיני מקומות, בתיקי וואן האוס יש סקוצ'ים שנועדו לזה במיוחד.

קשירת ציוד חיצוני

שימו לב: לא רצוי לאבזר ציוד מחוץ לתיק, אך לפעמים אין ברירה, אז גם פה הכלל הוא מאוד פשוט: לאבטח אותו, להצמיד אותו לתיק ולבחור את המיקום לפי משקלו של הציוד. גם פה יש להתחשב באיזון התרמיל, כלומר, לא רצוי לקשור אוהל בצידו האחד של התיק ללא משקל נגד בצידו האחר. המלצה חשובה: במקרה ושמתם בקבוקי מים נגישים בצידי התיק, כדאי לשתות מהם בהתאמה לאיזון התיק, לא לסיים בקבוק אחד ולאחריו את השני, אלא ביחד. כך לא יווצר חוסר איזון ויהיה לכם יותר נוח.

טיפים לאירגון אריזת הציוד

נכון, אומנם בהתחלה צריך להתרגל אך ברגע שכל הציוד מאורגן כראוי, זה כבר יבוא לכם בקלות. תמיד צריך לזכור על נגישות, אלו פריטים חשובים יותר ואלו פחות ולכל שלב במהלך הטיול. למשל אם אתם עוברים מדינות, או עונות, מומלץ להקדיש כמה דקות לסידור מחדש של התרמיל- לדוגמא, אם מגיע הקיץ, תרצו להכניס את המעיל עמוק בתוך התרמיל, ולשלוף את החולצות הקצרות. ממש כמו החלפת ארונות בבית מקיץ לחורף.
דברים נוזליים, כמו שמפו וכד`, שעלולים להתפוצץ- חשוב מאוד לעטוף אותם היטב בשקית או שתיים. אתם לא רוצים שכל התיק שלכם יריח כמו שמפו.
מומלץ להכין שקית מיוחדת לתחתונים וגרביים- ככה הכל ישאר במקום אחד מסודר, ולא תאבדו שום דבר.
במקרה שיש יותר מזוג נעליים אחד, כדאי לדחוף לזוג שבתיק גרביים, ככה תחסכו את הנפח הריק שבנעליים.
מלאו חללים ריקים כמה שאפשר- למשל, מלאו את סירי הבישול שלכם בגרביים, חולצות ואפילו בשקיות תבלין. ככה לא ישאר חלל ריק בתוך התרמיל.
פריטים נחוצים, אם הם קטנים כמו פנס, ערכת עזרה ראשונה, פלאפון, מצלמה או שפתון- רצוי לשים בכובע, את הבינוניים למשל כובע גרב, כפפות, חם-צוואר כדאי לשים בתאי צד. והגולים לשים בתא המרכזי אך באופן שיהיה הראשון לשליפה.
.
.

לסיכום:

  • קנו תרמיל איכותי עם מערכת גב איכותית
  • קחו רק מה שנחוץ לכם לפי תכנון נכון
  • ארזו הכל בקפידה
  • הדכו את כלל הרצועות ומרכזו את הציוד
  • ציוד כבד צמוד לגב וממורכז.
  • ואתם מוכנים לדרך

תהנו!! טיול נעים!

מצוות One House

הרשמו לעדכונים

Please wait...

תודה! מייל בדרך אליך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *